Vypněte prosím blokování reklamy (reklamu už neblokuji), děkujeme.
Video návod zde: https://www.youtube.com/watch?v=GJScSjPyMb4
Malí, ale šikovní
Naši spoluobyvatelé Země ve vzdálené Číně jsou opravdu vynalézaví. Díky levné pracovní síle a absolutní ignoraci kvality životního prostředí si mohou dovolit průmyslovou výrobu na plné obrátky. Navíc jsou tak obdivuhodně bezstarostní, že přitom ani nemusí řešit nějakou tu problematiku týkající se patentů na různé značky. K čemu taky? Každý rozumný člověk přece ví, že takové zbytečné formality by jen zdržovaly (a hlavně zdražovaly) výrobu. A tak si s nimi chytře vůbec hlavu nelámou.
A jak na takový přístup k věci odpovídáme my Češi? No, shrňme to asi takto: Proč utrácet nehorázně vysoké částky za dobrou značku, když výrobky s označením Made in China mají značku úplně stejnou a jediný rozdíl je ve výhodné ceně. Vlastně ještě v originalitě. Ale co, padělek sice většina z nás pozná, jenže my jsme národ šetřivý (tedy až na některé výjimky) a při výběru zboží většinou sáhneme po výrobku s nižší cenou. Takové výrobky však obvykle přílišné kvality nedosahují. Cena totiž bývá v přímé úměrnosti s kvalitou. To sami poznáme až po nějaké době, kdy nemile překvapeni zjišťujeme, že námi minulý týden výhodně zakoupený mixér na tržištním výprodeji značkového zboží nemá takovou kvalitu, jakou bychom od tradice jeho značky očekávali, a po dvou použitích zničehonic přestal mixovat.
V tu chvíli nás většinou napadne jedno magické slůvko. Reklamace. Jenže kam jsme schovali ten paragon od výrobku, si nemůžeme za boha vzpomenout. Ať přemýšlíme, jak chceme, a snažíme se přijít na to, proč jen jsme si ho jednoduše nenechali ve své peněžence, nepřijdeme kolikrát na žádné jiné vysvětlení než na to, že jsme ho vlastně ani nikdy nedostali. Prodejce jistě považoval za zbytečné vystavovat paragon na tolik kvalitní zboží za tak nízkou cenu. A my sami, když jsme si mixér kupovali, jsme byli celí unešení a štastní z toho, jak výhodně jsme nakoupili a jak moc ušetřili, že jsme o něj ze samé radosti zapomněli požádat. V tu chvíli ale už víme, že příště budeme nakupovat jedině u specializovaných prodejců a raději si nějakou tu korunu připlatíme za opravdu kvalitní zboží. Za opravdovou značku.
Můžeme si však být stoprocentně jisti, že až zase příště půjdeme kolem nějaké tržnice, tak dokážeme odolat? Odpovím za vás: Ne. Usměvavý prodavač, kterého jsme už určitě někdy viděli, nás přesvědčí o nezbytnosti nákupu nových "amerických" džínsů vyrobených až v daleké Číně, které nám sedí akorát. A v případě zakoupení dalších tří triček a jednoho páru italských bot ochotný prodavač poskytne slevu. A tak se opět obtěžkáni taškami vracíme s radostným úsměvem na tváři domů. Vždyť kdo by neměl radost z tak výhodného nákupu?
O tom si povíme příště, až potom, co své nové prádlo vytáhnete po vyprání z pračky. Nejen že prádlo už Vám nebude akorát, ale navíc bude všechno v jednotné barvě Vašich nových triček. Ale nemějte starost, Vaše děti budou mít z nového oblečení také dozajista velkou radost. Ovšem jen do té doby, než se začne párat...